Cihla sem, cihla tam

Jak jsem již dříve avizoval, pokračování naší tvorby s uličkou z cihel u bývalé tabačky od architektonického studia Palma+Hangar je tady! Během posledního ZANu jsme si utvořili trojice a každá si vylosovala jednu "kostku", jeden z těch boxíků. Na naši trojici (Anet, Petr a já) padla kryhle s vepsaným válcem.
Nejprve jsme vytvářeli model té kostky, tak jak je/byla v tom Španělsku. Vyskádali jsme ho z malých hliněných cihliček, 100% normovaných.


Následně jsem se zamýšlel nad zastřešením a nad modifikací naší kostičky. Vycházel jsem z toho, co jsme si říkali ve trojici. Původně jsme chtěli něco jiného, co by dalo najevo "Hej kámo, já jsem tady" :D, ale po regulaci a domluvě napříč celým ZANem jsme původně zamýšlenou špičatou střechu zavrhli. Moc by to křičelo, absolutně by to nezapadalo do celku a přeci jenom pořád řešíme všichni společně uličku jako celek.
Tady na fotce výše jsem se pokusil zachytit mé myšlenky a myšlenkové pochody, jak by mohla vypadat střecha. Nakonec jsem nevybral ani jeden z návrhů, trochu jsem ho ještě poupravil kvůli změně půdorysu, pro kterou jsem se později rozhodl.



Po chvilce úplného čmárání jsem došel k tomuto návrhu. Líbí se mi, že prostor se vlastně rozdělí, ale zachová. Díky velikému oknu zůstane zachovaná prostorovost a otevřenost větší části válce, ale za dvěma zídkami vznikne malý růžek, kam se člověk může schovat. Být chvilku jenom sám mezi zdmi, připadat si ztracený.

Tohle níže je můj finální návrh, je to takové shrnutí a kombinace toho všeho, přes co jsem sem došel. Docela si dokážu představit, že by to takto opravdu vypadalo. A na druhé fotce vlevo nahoře mám takovou vsuvku, že bych si rád zkusil ještě pohrát se skládáním těch cihliček. Nevím, z čeho to vlastně budeme nakonec vyrábět, ale minimálně bych chtěl zkusit vymyslet nějaký zajímavý sklad (nebo alespoň jako na té skice prostě pár cihliček vynechat).


Tady přikládám ještě jednu fotku, když jsem se zamýšlel nad celkovým uspořádáním všech kostek. Vycházel jsem z návrhu, na kterém jsme se domluvili s ostatními (kompozce do W), ale napadlo mě jednotlivé kostky zvýšit. Každá by měla jinou úroveň, nejvyšší by byla uprostřed. Sice by se nedal celý "komplex" zastřešit najednou, jak bylo zamýšleno, ale každá kostka by mohla mít své vlastní zastřešení ve stejném duchu (ze dřeva, prken, latí, něčeho takového...). Jednotlivé týmy by mohli být více individuální, mohlo by to celé vypadat o něco zajímavěji a živěji.



Peace a těším se na středu, V✌️

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Od školy ke škole aneb rešerše na náš druhý projekt